2020.06.04// J. Kruczek
Toyota Hilux była ciągle bardzo cenionym pickupem, ale już nieco przestarzałym. Szczególnie silnik odstawał od konkurencji, ale to się właśnie zmieniło wraz z prezentacją poliftingowego modelu.
Dotychczasowy model posiadał 2,4-litrowy motor o mocy zaledwie 150 KM. Tym samym konkurencja zostawiała Hiluxa daleko w tyle. Teraz pod maskę trafił nowy 2,8-litrowy silnik o mocy 204 KM i momencie obrotowym 500 Nm. W końcu pickup dogonił konkurencję, a silnik o dużej pojemności daje pole do popisu przy ewentualnych modyfikacjach.
Toyota Hilux
Jednostka ma być parowana z sześciobiegową skrzynią manualną bądź automatyczną. Przyspieszenie do setki wyniesie około 10 s, a zużycie paliwa ma się plasować na poziomie 7,8 l/100km. Inżynierowie dopracowali zawieszenie wymieniając między innymi amortyzatory i tylne resory. Teraz pickup ma jeszcze płynniej pokonywać nierówności.
Wizualnie Toyota Hilux otrzymała więcej elementów plastikowych podkreślających terenowy charakter. Można również dostrzec nowe reflektory diodowe oraz nieco masywniejszy grill. We wnętrzu główną zmianą jest nowy system multimedialny z 12,3-calowym ekranem. W ofercie pojawiły się również nowe opcje wyposażenia zwiększające komfort podróżowania. Odświeżona Toyota Hilux trafi na europejski rynek jeszcze w tym roku.