2020.07.05// J. Kruczek
Skoda Octavia RS w najnowszej odsłonie zadebiutowała kilka miesięcy temu jako hybryda plug-in. Osiągi auta były lekkim rozczarowaniem i fani czysto sportowej jazdy czekali na kolejne wersje silnikowe. Te właśnie zadebiutowały i można wybierać między spokojniejszym dieslem i mocnym TSI.
Pod maskę zaimplementowano dwulitrowy silnik TSI o mocy 245 KM i momencie obrotowym 370 Nm. Moc jest taka sama, jak w przypadku wersji hybrydowej, ale brak baterii owocuje niższą masą i lepszymi osiągami. Wersja benzynowa jest dostępna wyłącznie z napędem na przód. Klienci mogą wybrać między 6-biegową skrzynią manualną i automatem DSG. Tak skonfigurowana Octavia przyspiesza do setki w 6,7 s.
Skoda Octavia RS
Diesel nie jest wiele wolniejszy. Czesi postawili na 200-konną jednostkę TDI. Standardowo jednostkę sparowano z automatem DSG, a opcjonalnie można skorzystać z napędu na wszystkie koła. Skoda Octavia RS z silnikiem wysokoprężnym ma przyspieszać do setki w czasie 6,8 s. Pozostałe elementy auta się nie zmieniły i Skoda Octavia RS nie licząc napędu pozostała takim samym pojazdem jak wersja hybrydowa. Na razie nie ujawniono cen, ale sprzedaż ma ruszyć w najbliższych miesiącach.