2020.07.17// J. Kruczek
Porsche 911 Turbo uzupełnia gamę generacji 992. Nowy model plasuje się pomiędzy Carrerą S oraz Turbo S. Sportowa maszyna jest słabsza od warianty z "eską" w nazwie, ale co za tym idzie jest też znacznie tańszą propozycją.
Sercem Porsche 911 Turbo jest 3,8-litrowy motor z podwójnym doładowaniem o mocy 580 KM i momencie obrotowym 750 Nm. Daje nam to 68 KM i 50 Nm mniej niż w Turbo S, ale o osiągach nie można mówić, że rozczarowują. Coupe osiąga setkę w 2,8 s, a Cabrio potrzebuje na to 2,9 s. W obu przypadkach prędkość maksymalna wyniesie 319 km/h.
Porsche 911 Turbo
Porsche 911 Turbo korzysta z 8-biegowej przekładni PDK przenoszącej napęd na wszystkie koła. Podobnie, jak w pozostałych wariantach tak i tu znalazła się skrętna tylna oś. Główną różnicą poza słabszym silnikiem względem wersji Turbo S są hamulce. Tarcze ceramiczne wymagają tu skorzystania z listy opcji.
Porsche 911 Turbo wkrótce powinno trafić do oferty salonów. Na razie ujawniono, że w USA ta wersja będzie kosztowała 170 800 dolarów, czyli o 32 700 dolarów taniej niż w przypadku 911 Turbo S.