2010.05.01// R. Warecki
Hoggar, pierwszy pick-up z logiem Puegeot na masce został oficjalnie odsłonięty. Pojazd zaprojektowano od podstaw przez brazylijski oddział koncernu PSA i będzie on przeznaczony na rynki Ameryki Południowej.
Podwozie użyte do budowy Peugeot Hoggar nie jest całkowicie nową konstrukcją. Nie opiera się też wyłącznie o płytę podłogową pojedynczego modelu. Powstało ono poprzez połączenie tylnej części platformy modelu Partner i przedniej części od brazylijskiej wersji 207 opartej o 206 znanej z europejskiego rynku. Dzięki hybrydowej platformie pojazd jest dłuższy o 653mm od nadwozia hatchback, 453mm od wersji SW i 290mm od sedana.
Peugeot Hoggar
Przestrzeń ładunkowa pomieści 1151 litrów bagażu o maksymalnej masie 742kg, rozkładana tylna pokrywa pomoże w przewożeniu długich pakunków i wytrzyma do 300kg obciążenia. Mimo niezłej jak na swoje wymiary i pochodzenie ładowności, Hoggar nie zostanie raczej prawdziwym pojazdem do ciężkich robót, oferowane przez PSA silniki, mogą po prostu nie dać rady.
Peugeot Hoggar
W ofercie znajdą się dwie jednostki w technologii Flex Fuel, słabsza o litrażu 1400cm³, mocy 82KM na bioetanolu i 80KM na benzynie oraz nieco mocniejsza o pojemności 1600cm³, o mocach odpowiednio 113KM i 110KM.
Sam pojazd przedstawiany jest jako solidny, niezawodny i mający przykuwać męskie oko swoimi kształtami. Docelowym odbiorcą według Peugeota mieliby być właśnie mężczyźni, choć stylistyka nadwozia wcale wyraźnie na to nie wskazuje.
Peugeot Hoggar
Wrażenie funkcjonalności mają potęgować takie dodatki jak nadkola z tworzyw sztucznych czy relingi na dwuosobowej kabinie pasażerskiej. Przód auta to delikatnie przestylizowany model 207, tył natomiast wygląda bardzo dynamicznie i naprawdę może się spodobać. Jednak czy w obliczu mocniejszej i już sprawdzonej konkurencji to wystarczy? Nie wiadomo. Premiera w salonach odbędzie się już 15 Maja, oczywiście na rodzimym dla projektu rynku.
Peugeot Hoggar