2020.02.21// J. Kruczek
Mercedes AMG GLE 63 Coupe wyjechał z cienia i jest dokładnie taki, jak można się było spodziewać. Design SUVa nie jest zaskoczeniem, zaś moc i osiągi jeszcze niedawno byłyby zarezerwowane dla supersamochodów.
Potężny SUV cechuje się mocą 571 KM w wersji podstawowej oraz 617 KM w wariancie S. Sercem auta został 4-litrowy motor V8 Bi-Turbo współpracujący z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost. To rozwiązanie pozwala chwilowo zwiększyć moc o wartość 22 KM i moment obrotowy 250 Nm. Głównym zadaniem układu mikrohybrydowego ma być jednak znaczące skracanie czasu reakcji na naciskanie gazu.
Mercedes AMG GLE 63 Coupe
EQ Boost jest odpowiedzialny także za odzyskiwanie energii przy hamowaniu. Silnik wyposażono w system odłączania 4 cylindrów w trybie jazdy Comfort. Potężny SUV z takim motorem oraz napędem na wszystkie koła przyspiesza do setki w czasie zaledwie 4s. Model S jest szybszy o 0,2 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 280 km/h.
Mercedes AMG GLE 63 Coupe korzysta z systemu niwelującego przechyły nadwozia w czasie jazdy. Zwinność zapewnia adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. W standardzie nowy model stoi na 21-calowych kołach, zaś odmiana S na 22-calowych. Te skrywają tarcze hamulcowe w rozmiarze 400x38 mm z przodu oraz 370x32 mm z tyłu. Producent raczej nie będzie miał problemów ze sprzedażą tego modelu.