2020.02.15// J. Kruczek
Audi kilka miesięcy temu zapowiedziało model e-tron 50 quattro, będący słabszą wersją elektrycznego SUVa marki. Klienci mogli do tej pory sięgnąć po model 55 quattro z bateriami o pojemności 95 kWh. W słabszej wersji zastosowano mniejsze baterie, a co za tym idzie dostaniemy słabszy napęd, mniejszy zasięg, ale i niższą cenę.
Audi e-tron 50 quattro trafił już do polskich salonów dzięki czemu możemy się zapoznać z ceną. SUV został wyposażony w zestaw baterii o pojemności 71 kWh. Taka zmiana zaowocowała spadkiem zasięgu z 417 do około 300 km. Spadek zaliczyła również cena. Topowy wariant kosztuje 341 800 zł, zaś za słabszą wersję należy zapłacić 307 500 zł.
Audi e-tron 50 quattro
Dzięki pomniejszeniu zestawu baterii udało się obniżyć masę o 120 kg. Producent wyposażył Audi e-tron 50 quattro w dwa słabsze silniki elektryczne o mocy 312 KM. To kolejny spadek wydajności względem 407 KM z wersji 55. Nowy wariant może się pochwalić przyspieszeniem do setki na poziomie 7 s i prędkością maksymalną 190 km/h. Teoretycznie słabszy model to bardzo dobry pomysł. Jednak przy tak dużym wydatku na elektrycznego SUVa oszczędność 34 tysięcy zł zdaje się być szukaniem naiwnych niż prawdziwą okazją. Raczej lepiej dopłacić i cieszyć się autem o znacznie rozsądniejszym zasięgu.