2019.11.12// J. Kruczek
Audi R8 przed liftingiem było oferowane w limitowanej serii tylnonapędowej. Po odświeżeniu superauta z oferty zniknęła taka opcja, ale to się zmieni wraz z początkiem 2020 roku. Marka zapowiedziała powrót ostrego R8 RWD.
W kwestiach stylistycznych R8 RWD nie będzie się różnic do standardowego modelu. Auto będzie dostępne w nadwoziu coupe i cabrio. Klienci otrzymają możliwość zakupu specjalnych pakietów stylistycznych zawierających elementy wykończone błyszczącą czernią bądź gołym carbonem.
Audi R8 RWD
Coupe będzie lżejsze o 65 kg od wersji z napędem quattro. W przypadku kabrioletu zaoszczędzono 55 kg. Sercem Audi R8 zostanie dobrze znane 5,2-litrowe, wolnossące V10, którego moc zduszono do 540 KM i momentu obrotowego 540 Nm. Moc trafia na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni S Tronic. W standardzie auto otrzyma mechanizm różnicowy z mechaniczną blokadą oraz sportowy tryb pozwalający na jazdę poślizgami.
Audi R8 RWD będzie się rozpędzał do pierwszej setki w czasie 3,7 s i pogna z prędkością 320 km/h. W przypadku roadstera przyspieszenie zajmie o 0,1 s więcej, a prędkość maksymalna wyniesie 318 km/h. Niemieckie ceny ruszają od pułapu 144 tysięcy euro za wersję zamkniętą i 157 tysięcy euro za otwartą.